Buni Cocar: Amintiri (2)

buni-cocar

Vara lui „78” (cand m-am mutat in Petrosani) venea dupa „77”, an in care la Lupeni a avut loc greva minerilor, eveniment major care a pus „regimul” pe jar si l-a facut extrem de vigilent cu … sectantii. Personal n-aveam nici in clin nici in maneci cu greva dar am auzit c-am fost acuzat de instigare la greva.

(in perioda respective eram cu Newton in Banat si am aflat de evenimente cand ele se incheiasera. Tenie si Fratele Daniel mi le-au povestit alaturi de altii. Tenie se pare, ca I-a reparat la miezul noptii, costumul primului ministru I.V. „sifonat” de grevistii lui Dobre …).

In acea vara am fost chemat intr-o dimineata de Emil Dinea la Valea de Brazi fiindca autoritatile demolau casa de rugaciune din Uricani … Newton era la mine acasa, astfel ne-am dus cu „Fiatul” lui si demolatorii, surprinsi, s-au oprit din” lucru”.

03

In saptamana urmatoare am fost chemat la Deva, la inspectorul de culte sa mi se dea recunoasterea sau autorizatia de functionare. Mi-a dat-o cu greu, printre multe insulte si multe amenintari. Fratele Lazar de la Deva a pus o vorba buna si m-am pomenit „autorizat”. In fapt eram speriat.

(Mi se ceruse sa-i exmatriculez pe Newton si pe Sagulo din Biserica, lucru pe care l-am refuzat pe loc asta l-a enervat pe domnul Hoffman. A mai fost si reprosul pentru amestecul meu in treburile autoritatilor la Valea de Brazi …).

In starea asta l-am vizitat pe doctorul Gheorghita …, voiam o imbarbatare de la el sau prin el …

Doctorul Gheorghita pe atunci lucra si „ca misionar” la Cugir. Dansul mi-a spus ca singura sansa sa rezist in zona ar fi daca m-ar sustine Biserica si asta s-ar intampla, in opinia lui N.G., daca in primul an s-ar converti 50 de oameni.

N-am inteles nimic, dar dupa cateva zile, idea lui s-a transformat in preocupare pentru mine, astfel ca la cateva zile dupa ordinare am anuntat Biserica din Petrosani ca voi pleca de acolo daca in urmatoarele 12 luni nu vom avea 100 de convertiti botezati.

buni-cocar-2

Am fost privit cu mila, cu ciuda, cu bucurie …, dar n-am nici o indoiala ca a fost cum trebuia sa fie. Dupa 12 luni registrele spuneau c-am botezat doar 74 de oameni si cu inima stransa, am plecat din Petrosani. Am plecat la Giulesti-Bucuresti, unde n-am fost niciodata recunoscut de autoritati.

(In 79 ne-au vizitat multi predicatori: Dugulescu, Marcu Nichifor, Gheorghita, Stef de la Medias, Ciocan, Mihut, David Nicola, Crisan, Iosif Ton, Mircu, Busuioc, Hudulin, Dr. Vass. Deasemenea si multi seminaristi: Capota Traian, Beni Cocar, Binu Poplacean, Chisalita Constantin si inca altii).

Acest articol a fost publicat în Neclasificat. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

